oslagbarearn

Alla inlägg under juli 2010

Av Emelie Hörman - 20 juli 2010 09:33

Ja om jag inte fått fullständigt hjärnsläpp på fredagens tävling i Mariestad hade vi haft vårt första pris! Vad gör jag? Jo på rutan får jag för mig att börja dirigera Arn trots att han bara står med en halv tass utanför. Domaren hade redan visat betyg 8 då jag sätter igång....... Ja, ja man lär så länge man lever!

Men det bästa och viktigaste av allt var betyget i fria följet där vi slog till med 8,5. Vi har ju haft en del problem med det momentet på tävling och min målsättning var att vi skulle ha lägst betyg 7.  Har analyserat momentet en del och funderat mycket på hur jag uppträder på träning i momentet. Den här gången gjorde jag i stort sett som på träning och se då gick det bättre. Tror i alla fall att Arn kände igen det mesta av sin matte i momentet!

Lördagen tillbringades hemma hos Pernilla för skyddsträning. OJ, Arn har verkligen tänt till på skyddet! Så fort han hör Daniels (figgen) röst blir han helt vild! Här jobbar vi med att få till rätt bitteknik vilket är inte helt enkelt när man är en liten BC och ärmen är avsedd för en stor schäfer käft, men Arn ger sig inte i första taget. Vi tränar även på att hålla rätt avstånd till figurant, att man inte får bita förräns figgen rör sig. Svårt ibland hälsar Arn när man gärna vill hugga in.

Idag blir det träning på klubben, ska jobba vidare med vittringen.


 

Sötaste, goast Arn i skyddet.

Av Emelie Hörman - 16 juli 2010 09:27

Känner mej lugn och säker inför kvällens tävlande i Mariestad. Jag ska göra mitt bästa, så mycket mer kan jag inte göra.

Har sedan förra tävlingen försökt att bli medveten om vad jag gör på träning så vi kan plocka med oss det ut på tävling. Allt har jag nog inte hunnit med, men en del i alla fall. Vi får se vad det räcker till.

Fick ett tråkigt besked häromdagen att det inte blir någon lydnadskurs i Norge i augusti för Hege, hon hade tyvärr dubbelbokat sig. Men, jag åker och hälsar på Jeanette ändå, ev. passar vi på och tävlar annars tränar vi bara. Ska bli spännande att få se Evje i sensommarskrud, tror det är väldigt vackert.


Ha det gott allesammans!

Av Emelie Hörman - 9 juli 2010 17:41

Ja, tillsammans ska jag o Arn finna vägen till flytet på tävlingsbanan! Just nu har jag, jag skriver jag för det är i grunden mig det handlar om lite svårt att hitta flytet på grund av min nervositet.

Har funderat både hit och dit, fått massor av tips och idéer osv men tanken har slagit mig kanske är det fel att fokusera så mycket på det som jag inte klarar? Vad vet jag..... men min magkänsla säger mej att genom att lägga mycket tankar och energi på detta finns kanske risken att det till slut blivit ett jätte problem. Funderar lite som Heidi att kanske det viktigaste är att bli medveten om vad man gör på träning. Någon föreslog tex att jag skulle tänka på att le när vi tävlade. Men, jag ler inte på träning i momenten snarare ser jag nog en aningen barsk ut.

Min strategi är att aktivt jobba med att jag ska bli medveten om vad jag gör på träning och tänka många positiva tankar om det som faktiskt funkar bra på tävling.

Detta om detta! Igår tillbringades dagen i Filipstad tillsammans med Ylva o Skatan. Super bra att få träna tillsammans med en domare ibland!

Nu i helgen har vi Folke på besök eftersom m och p är ute på en liten semestertripp så helgen kommer att vara i stort sett träningsfri. Vi behöver nog båda få vila lite mellan varven.

 

HOPPAS NI FÅR EN HÄRLIG HELG ALLESAMMANS!

 

Av Emelie Hörman - 1 juli 2010 18:47

I morgon kväll är det dags igen för tävling och denna gång känner jag mig faktiskt riktigt taggad, känslan "å gode gud vad har jag gett mig in på?" känns inte alls och jag tänker inte tillåta den att komma fram heller. Så det så! Är medveten om att det oftast är mina nerver som ställer till det för oss. Om jag känner mig säker och trygg känner Arn likadant. Så i morgon kör vi så det ryker och alla momenten kommer att gå som en dans!

En sak har jag i alla fall lärt mig efter dom senaste tävlingarna, vi ska inte chansa när vi tävlar. Jag måste vara säker på att detta kan vi! Å andra sidan behöver vi båda skaffa oss tävlingserfarenhet men inte genom "det kan ev. gå bra principen" om ni förstår hur jag menar.

Efter Askersund (som är i morgon) är vi även anmälda till Filipstad 7 juli och Mariestad 16 juli.

 

YES I MORGON HÄNDER DET!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards