oslagbarearn

Alla inlägg under november 2010

Av Emelie Hörman - 26 november 2010 08:53

GRATTIS ARN PÅ 2 ÅRSDAGEN!


MATTES BÄSTE GUTT!!


 

Av Emelie Hörman - 17 november 2010 16:45

Igår morse steg vi upp tidigt för att åka till Ah hallen och träna. Fick en hel del tips av Hanna och Towa!

Jag tänker mig mer eller mindre börja om med fria följet och där jobba med att öka värdet i att titta på mig. Inget blicksläpp kommer att accepteras!

I vittringen fick jag tips om att inte vara så rädd för lite mera fart, det måste Arn på sikt lära sig att hantera och att belöna med bollkast bakåt för att få full fart till mig. I dag på träningen syntes redan en tydlig skilland mycket bättre fart både ut och tillbaks till mig. Och inga felplock!

Även i fjärren blir det några steg bakåt för att få mer fart och säkerhet. Jobbar nära med ibland bara ett skifte ibland två och medstadels kastbelöning bakåt. Tänker mig att göra det till en rolig lek och sen smyga in momentet sakta med säkert.

Kommer att bli mycket pysselövningar fram över men det känns bara skoj och passar ju bra nu när vintern och kylan är i antågande.

Redan på tisdag nästa vecka är det några timmar inbokade i Ah hallen igen och då tänkte jag jobba med fartmomenten såsom apportering, rutan och inkallning.


Av Emelie Hörman - 10 november 2010 22:18

Ja, egentligen har jag väl inte så mycket att berätta men nåt ska jag väl komma på!

För er som inte visste, jag har dragits med en mycket envis förkylning som till slut resulterade i röntgen av bihålor och en kur dunderstark penicillin, som jag fortfarande håller på och knaprar på. Tack o lov slapp jag spolning av bihålorna men det var precis på gränsen. Har aldrig gjort det själv men hört andra berätta om denna hemska behandling. Så av förklarliga skäl har det inte blivit så mycket tränat med lille gutten Arn. Det vi har pysslat med är stegförflyttningar och fjärren, sånt som man kan träna inomhus. Med fjärren känns det äntligen som vi kommit till ett litet genombrott, det blir nästan alltid rätt. Arn har i alla fall blivit betydligt säkrare på tekniken som bara den är ett långt kapitel för sig självt! Jag börjar tro att fjärren tillhör ett av de där evighetsträna momenten ungefär som fritt följ det blir aldrig riktigt färdigt finns hela tiden nåt att förbättra o jobba med.

Igår fick vi första snön för den här säsong den kom svepandes med dryga decimetern och kraftig vind så igår var det fullt kaos. Som vanligt är alla helt tagna på sängen trots att de flesta väderspåare långt innan varnat för vad som komma skulle! Hallsbergs kommun verkar inte alls ha förstått vad ordet vinter innebär och framför allt inte lärt sig något av det som hände förra vintern. De verkar ha nån slags vision om att bara vi väntar tillräckligt länge med att ploga så försvinner snön och förvisso har dom ju rätt men att vänta enda fram till våren tycker jag känns lite långt. En som i alla fall var lycklig över att snön kom var förståss Arn. Att kasta sig fram i allt det vita tillhör definitivt en av de bättre sysslorna enligt Arn!

I mitten av december drar vi västerut, närmare bestämt till Evje och Jeanette med familj och denna gång ska vi åka tåg dit. Blir till att ta nån liten provtur med Arn innan det är dags för den långa resan så han är lite bekant med miljön.

Nåväl blev ett ganska långt inlägg till slut men nu kallar kudden. Dags att sussa med andra ord!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards