oslagbarearn

Alla inlägg under december 2010

Av Emelie Hörman - 31 december 2010 09:53

Efter att de senaste dagarna kollat runt på flera bloggar ser jag att det är väldans populärt att sumera året och samtidigt tala om vad man har för mål inför 2011. Och  missförstå mig rätt, inget fel i det!

Mitt första och största mål är och kommer alltid att vara att varje träningspass ska vara kul både för mig och Arn! För min del är hundens attityd i träningen överordnat allting annat! Och Heidi Billkvams ord: Genom det icke perfekta når vi det perfekta finns alltid med mig.


2011 års resultat och prestationsmål:


Årets enda resultatmål blir att få ett första pris i lydnadsklass 3. Skulle vi sedan hinna starta en elittävling är det bara grädde på moset.


Prestationsmålen är lite flera och handlar om mig själv: Att jag först och främst ska lära mig mer om tävlingspsykologi och att aktivt jobba med det. Att jag ska hitta rätt anspänningsnivå på tävling. Att jag ska hitta en bra trigger!


Önskar er alla ett riktigt Gott nytt år!


Av Emelie Hörman - 23 december 2010 09:15

Click to play this Smilebox greeting
Create your own greeting - Powered by Smilebox
Make an ecard

Av Emelie Hörman - 20 december 2010 21:44

På självaste luciadagen satte vi oss på tåget för att resa till Jeanette i Evje. En liten tåg resa på sisådär 12 timmar! Var lite spänd på hur Arn skulle tackla det hela men det visade sig vara helt onödigt. Lugn som en filbunke trots massor av folk på tåget. Vi hade nästan ett par timmars uppehåll i Oslo för rastning och matintag. Arn trivdes som fisken i vattnet runt Östbanehallen och tyckte till och med att vi skulle leka en stund mitt bland alla människor, tricken och bussar. Är oerhört stolt över att ha en så extremt stabil hund!

Väl framme fick vi som vanligt ett väldigt gästvänligt mottagande av Jeanette med familj. Även Kokos och Ponti tyckte det var kul med besök och det blev en massa hundbus.

En av dagarna var vi och kikade på valparna som Kokos blivit pappa till. Jätte söta förståss! Verkade vara ena riktiga tuffingar.

Efter att ha haft några sköna dagar med massor av god mat vände vi hemåt i fredags. Även hemresan gick jätte bra och utan något tågstrul från SJ:s sida.

Av Emelie Hörman - 10 december 2010 22:11

Ja, numera är vi ute på en skidtur nästan varje dag. Arn får springa framför och dra och han tycker det är så kul! Ibland går nästan lite väl fort för min smak. Med tanke på att det säkert är 20 år sedan jag stod på ett par skidor så gäller det att hålla tungan rätt i mun. Och skidorna jag far fram på är väl ungefär lika gamla som jag, ett par hederliga Edsbyn i trä. Frågade på Intersport häromdagen om dom möjligtvis hade valla till träskidor men dom såg väldigt frågande ut.Däremot gjorde jag ett väldigt bra fynd där eftersom dom hade medlemskväll med 20% rabatt på valfri vara så passade jag på att köpa en ordentlig ryggsäck nu när vi snart drar västerut. Blir till att packa lätt nu när antalet väskor är stakt begränsat!

I onsdags var vi AH hallen och tränade. Som vanligt jätte skoj! Vi tränade rutan, fjärren, FF, hopp apport och metallen. Rutan var Arn lite fundersam på första vändan men sen gick det bra. Vi har ju tränat konskick en del men det verkade han inte alls blandat ihop med rutan vilket är rätt vanligt. Och att komma in och sätta sig fot utan kommando när jag ställer upp går bara bättre och bättre. Han är verkligen taggad!

I helgen blir det till att förbereda en del inför resan. Ska bli så kul att få träffa Jeanette och hennes familj igen!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards