oslagbarearn

Alla inlägg den 21 mars 2010

Av Emelie Hörman - 21 mars 2010 20:55

Är några dagar sen jag uppdaterade bloggen men har inte haft så mycket att berätta.

Idag har jag i alla fall haft "klick & trick" kurs igen. Idag fick dom tänka till lite, hur dom skulle lära in ett tricks i alla steg, vad hunden behöver kunna osv. Jag tror på att försöka få deltagarna att tänka så mycket som möjligt själva, att inte "kursifisera" dom eller vad man ska kalla det. Det är så lätt hänt att man bara gör som instruktören säger! Och man kan ju lära in en sak på så många olika sätt.....

När vi kom hem fick Arn ett litet pass här inne. Först körde vi "gå på händerna" som legat nere ett tag. Nu jobbar vi med att han ska luta sig mot mig för att hitta balansen. Sen jobbade vi vidare med att komma in fot och det blir bättre och bättre. Lite vänster, höger,och helt om halt körde vi också vilket kändes väldigt bra. Slutade med slalom, oj vilken fart han fått upp! Ett pass med många lyckanden och en härlig attityd, så kul att träna då!

I morgon blir det träning med träningsgruppen, ska bli kul.

Nu dags för sista kvällsprommisen. Ha en skön söndagskväll allesammans!


Och kanske vore det här nåt för Arn och mig? Så duktiga och ser verkligen ut att ha kul tillsammans:

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards