oslagbarearn

Alla inlägg den 3 maj 2010

Av Emelie Hörman - 3 maj 2010 22:28

Ja, igår var vi till skogen och Arn fick årets första spår. Ca. 400 meter långt med 3 pinnar plus slut. Spåret innehöll några klurigheter bla. över en stig i ett motionsspår, åtminstone 4-5 personer hade sprungit där efter mig.....

Arn jobbade på mycket bra, lagom tempo och löste svårigheterna utan problem. Däremot sprang han över de två första pinnarna. Men, jag borde kanske påminnt honom om pinnnarna innan vi gick spåret, dumt av mig! Är ju trots allt ganska längesen vi var ute i skogen. Lydnadsträning blev det också medans vi väntade på att spåret skulle ligga till sig. Vi filar och försöker få till det inför tävlingen på fredag.

Efter träningen blev det belöning för oss tvåbenta, jag Monica och Pernilla åkte till Mac Donalds för lite matintag. Sen en sväng till klubben för att kolla på uttagningen av DM laget i bruks.

Även idag har vi varit på klubben. Först "egen träning" och sen ha kurs. Vi sliter med ettans moment! Körde även lite fjärr, men denna gång ligg/sitt. Vaddå sa Arn, det brukar ju vara stå, ska jag sitta nu??? Fick ta lite hjälper så han förstod.

I morgon blir det samma procedur, först träning o sen kurs. Bäst att sova snart så man orkar.

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards