oslagbarearn

Alla inlägg den 4 januari 2011

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att Arn inte är hundra. Han reagerar ofta så att blir det för svårt så sänker han tempo!

Tanken är att börja på nära håll med target i rutan, kanske skifta lite med nära och på lite längre håll. Jag måste bli bättre på att flytta rutan mera, kanske ställa upp fler på en gång.

Apporterings dirr blev det också och det gick bättre. Vid ett tillfälle sprang han åt fel håll men då lyckades jag dirrigera honom rätt.

Fritt följ och sättande under gång hann vi också med och det gick finfint!


Ser väldigt tydligt en stor skilland i momenten, där Arn fått klura ut det mesta själv har han en helt annan säkerhet i om man jämnför med de moment där jag varit med och använt mycket hjälper. Så jag ska verkligen försöka att ha tålamod och låta honom tänka själv!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards