oslagbarearn

Alla inlägg den 28 november 2009

Av Emelie Hörman - 28 november 2009 21:53

Ja, en full plan av män jagandes en boll hade vi alldeles nära oss när vi tränade lite lydnad på eftermiddag. Just nu kör vi stenhårt med "titta Bara på mig" i utgångsställning. Hmmm, det var lite svårt tyckte Arn speciellt när den stora massan vrålade eller när domaren använde visselpipan. Några fina lyckanden fick vi i alla fall till! Lite längre ifrån på en annan plan körde vi lite FF och några inkallningar. Gick finfint!

En annan liten pickel övningar som jag kommit på är att jag har Arn i utgångställning sen tar jag min ena hand som är preparerad med godis framför honom, säger fot och han ska hålla kontakt med mig tills jag bryter och belönar. Har även testat samma sak med boll. En övning i omvänt lockande kan man väl kalla det för. Nu tror jag att denna typ av övning snabbt blir inlärda och att dom då tappar lite av sitt syfte men man kan ju köra dom ett tag.

Flera små förändringar har redan skett efter kastrationen, dels "känns" han mer harmonisk, sen är det mindre pinkande på promenaderna och så verkar han blivit mera matglad. Matgladheten gör att det nu funkar bättre med godisbelöningar. Jätte bra tycker jag!


Ps. Har skapat en liten omröstning om belöningar. Hoppas du vill vara med! D.s

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<<
November 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards