oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 3 mars 2010

1 SEKUND!

Av Emelie Hörman - 3 mars 2010 22:07

Ja en sekund klarade Arn av att stå på händerna i kväll! Mattes super bästa kille! Ett tag kändes det lite tröstlöst.... visste inte riktigt hur jag skulle få honom att börja balansera men ikväll så släppte det. Träning ger som bekant färdighet och man måste ibland vara ungefär lika envis som en åsna. Så nu gäller det att så småningom öka tiden och sen se om det går att få honom att ta nåt steg. Spännande är det med cirkuskonster! Ska förresten starta en kurs i "klick & trick" på klubben. Deltagarna kommer att få en introduktion i klickerträning samtidigt som dom får lära sina hundar olika tricks.

Annars har vi jobbat med ligg (eller dekk som jag säger), fjärren, ingångar och apportering de senaste dagarna. Fjärren börjar också gå bättre och bättre, bakbena blir bara mer och mer låsta. Så nöjd!När det gäller appoteringen har fokus legat på att INTE tugga även om man sitter still med apporten. Även där ser jag att det blivit betydligt bättre. Nu har han ju inte direkt tuggat förut heller, utan mer rullat med apporten i munnen men rullning kan snart ge tugg det vet vi.Dekk funkar lite sådär men det blir bättre och bättre för varje pass.  Är väldigt nöjd med våra små träningspass här hemma i köket. Vi har också jobbat mycket med extern belöning och det tycker jag funkar bra. Han tjuvar aldrig, väntar snällt på mitt JIPPI som är signalen för att man får ta sin belöning.

Till helgen drar vi till Boxholm för att träna lydnad i dagarna tre med ett gäng träningskompisar. Några är nya för mig så det ska bli spännande och se vad de har för tankar och idéer. KUL ska det bli!

Idag var mattläggarn här och la in min nya fina svarta heltäckningsmattan. Så skön att gå på!! Nu är det bara golvlisterna kvar som pappsen ska hjälpa mig med.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards