oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 27 mars 2010

LITE TUFF OCH VÄLDIGT STABIL

Av Emelie Hörman - 27 mars 2010 18:19

Ja, då har vi varit och gjort MH och det gick ungefär som jag räknat med. Arn visade att han är en trygg och stabil kille som inte är särskilt lätt skrämd! Jag kommer att lägga ut protokollet senare ikväll eller morgon.

Kontakten och leken var inga som helst problem, kollade av gruppen lite snabbt, följde med testledaren på en liten prommis utan problem och lekte med honom oxå. Vid avståndsleken var Arn lite arg först men sen när figuranten tog fram busen var det som bortblåst och han sprang utan hjälp från mig till denne.

Dumpen var ju lite läskig men han gick fram när jag var framme vid dumpen. Vid skramlet for han iväg en bit men så fort han upptäckte att det var tyst sprang han dit utan hjälp av mig. Spökena hade han stenkoll på och skällde på dom hela tiden när han upptäckte att det trots allt var människor gick han fram när jag gått halvvägs fram till spökena, tog själv kontakt.

Slutligen kom skotten där han fick en 1:a, visade ingen berördhet alls, bara en snabb koll.

Är jätte nöjd! Och det allra bästa av allt var att han avreagerade på en gång! På honom verkade det inte som skramlet eller dumpen ens funnits där när vi gick förbi. Detta med avrekationen har jag sett förut flera gånger, om han blivit rädd för nåt så har det väldigt snabbt gått över.

Som sagt känner mig väldigt nöjd, bästa Arn!


Några bilder som Pernilla tog åt oss:


          


 
 
Jeanette og Kokos

Jeanette og Kokos

27 mars 2010 19:09

Dette var jo kjempebra !!!

http://123hjemmeside.no/jeanette

 
Anna o Nico

Anna o Nico

27 mars 2010 19:35

Hej
Full Rulle... Roligt att MH´t gick bra! Det är ju alltid lika kul att se om det blir som man har trott.
Ha det gott. Vi ses på valpträffen om inte förr.
Kram från oss

http://www.annawistrom.se

 
Mats&Ztorm

Mats&Ztorm

27 mars 2010 19:42

Grattis!

http://granit.bloggplatsen.se

 
lena & hille

lena & hille

27 mars 2010 20:32

GRATTIS, visst är han en stabil kille. Goa Arn.
Skönt att skotten inte va nått läskigt:)

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Åsa

Åsa

27 mars 2010 21:03

GRATTIS!

http://www.soltorp.com

 
lena & hille

lena & hille

30 mars 2010 20:08

Tusen tack för idag Emelie, går med ett fånigt leende är så himla nöjd med dagen.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

 
Ingen bild

Ylwa o lilla Skatan Gazta

3 april 2010 00:42

Kul att MH gick bra. Vi har ju vårt kvar. GLAD PÅSK önskar vi och Labbarna

 
Malou & Kronvallarens Onni

Malou & Kronvallarens Onni

6 april 2010 22:26

Grattis till ett bra MH! :)

http://maloou.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards