oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 8 augusti 2010

UTESTÄNGD!

Av Emelie Hörman - 8 augusti 2010 13:23

Blir mer och mer irriterad över hur SBK väjer att hantera sina medlemmar. Jag betalar 450:- om året som helbetalande medlem och ändå ska jag på grund av vilken hundras jag valt utestängas från vissa aktiviteter och tävlingar. Är det någon som kan förklara varför det är så? Jag är medveten om att SBK har avelsansvar för vissa raser men med vilken rätt anser sig dom kunna utestänga oss andra som inte har en SBK ras?

SBK pratar ofta om vikten av att ha engagerade medlemmar som jobbar ideelt. Många är vi som lägger ner åtskillinga timmar på vår hemmaklubb och många av dessa har ingen SBK ras. Jag tycker det känns helt fel faktiskt! Varför hjälpa till när man sen helt plötsligt inte är en fullvärdig medlem trots att man betalar "fullt pris"?

Undrar vad tycker andra som inte har SBK ras, har ni tänkt i samma banor? Personligen börjar jag känna mig mer och mer tveksam till att stödja en organisation som inte behandlar sina medlemmmar lika, där valet av hundras avgör vad du får göra och inte göra.

Nu är ju detta inget nytt men jag har funderat på det länge varför det är på det här viset och varför vi ska acceptera det?

Kanske börjar det bli dags för oss med "fel" ras att starta ett upprop? Vi är en stor grupp!

 
 
Monica

Monica

8 augusti 2010 13:44

Nå har jeg riktignok SBK rase(r), men har alikevel en formening om at det der er rasistisk og diskriminerende.
Jeg skjønner delvis poenget men et sted må man jo faktisk begynne å åpne øynene og faktisk tenke nytt. Allt annet krever jo nytenkning. Om dette kan (av en eller annen grunn) bør ihvertfall medlemsorganiseringen gjøres om og man bør kunne redusere medlemsavgiften for ikke-SBK raser. Dere er jo rett og slett som du skriver UTESTENGT. I en annen situasjon hadde det faktisk vært ulovlig

http://www.briefil.com

 
Ingen bild

Emelie svarar:

8 augusti 2010 13:51

Precis Monica! I andra situationer hade detta varit diskriminering! Och som sagt det gäller inte bara IPO, jag får inte kora, måste avstå plats på MH om SBK ras vill ha platsen. Jag har tänkt på detta länge, långt innan det blev aktuellt med IPO.

 
Edit

Edit

10 augusti 2010 20:04

Mycket inom sbk som är knepigt... Själv har jag funderat en hel del på varför jag som tävla med blandras ska betala både full avgift och en tävlingslicensavgift för att få tävla lydnadsklass. Kan jag inte då få betala för att tävla bruks oxå? (behöver inte få titlarna och kan vara längts ner på lottningslistan, men få chansen)

http://skyyoanja.blogspot.com

 
Ingen bild

Mona

11 augusti 2010 14:10

Ja mycket är konstigt i denna organisation , men just tävlingslicensavgiften för blandras är väl mer en avgift för att skk skall registrera resultat på sin hunddata , den avgiften är ju betald redan på renrasiga iom att man betalar för registrering . Sedan kan jag hålla med edit att man kunde få chansen på bruks

 
Ylva

Ylva

21 augusti 2010 19:40

Visst är det konstigt. Det är mycket jag inte håller med om inom SBK. Just det här drabbar ju inte mig som bara håller på med agility och vallning men även inom agilityn finns ju vissa funderingar kring sbk.

http://hagstedt.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards