oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 24 augusti 2010

MOT TREAN!

Av Emelie Hörman - 24 augusti 2010 22:26

Med två första pris i lydnadsklass 2 kan det ju kännas lockande att fixa ett till så titeln LP2 finns med i stamtavlan av bäste gutten. Har funderat både hit och dit, men nej det blir nog inte så. Det är ju knappats titeln LP2 vi är ute efter, har högre långsiktiga mål än så om man får sticka ut lite.

Istället ska det bli roligt och uppfriskande att få börja med dom nya momenten i trean som är vårt nästa mål tävlingsmässigt. På vägen finns förståss en massa del mål för oss.

Under sommarens tävlingar har det ibland gått bra och ibland inte alls. Det vi haft mest bekymmer med är fria följet där betygen pendlat mellan 0 till 8,5. Rätt stor skillnad! Att det ibland går troll i momentet är nog mest mitt eget fel, jag är osäker, Arn blir osäker, jag blir ännu mer osäker och så är karusellen igång på plan.

På tävlingen i Flen fick jag dock en AHA upplevelse i att tesen "att bli medveten om vad man gör på träning så att man göra likadant på tävling" stämmer. För det första, på träning plockar jag ut Arn och går kanske en liten sväng sen sätter vi igång och tränar. Gör jag samma sak på tävling funkar fria följet betydligt bättre! Insåg också att var jag fäster blicken har stor betydelse, den ska vara där den är på träning och inte nånstans i fjärran. Hmmm, tänk att det ska ta sån tid att komma på de mest enkla saker!!!

Annars är det fullt upp med utbyggnaden, företagsstart och kursstarter på klubben. På måndag startar jag och Maarit en tävlingslydnadskurs, ska bli spännande. Tror det kommer bli ett härligt gäng med höga ambitioner.


 
 
Ingen bild

heidi

9 september 2010 21:06

Kul å läsa bloggen!! Hadde inte varit inne här på en stund!Men har kost meg her nå :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards