oslagbarearn

Alla inlägg den 10 januari 2010

Av Emelie Hörman - 10 januari 2010 22:58

Sådär då har vi varit och tränat agility igen! Den här gången gick det lite bättre, vi körde lite olika kombinationer av hopphinder och tunnlar. Några gånger fick lille Arn för sig att han skulle springa till andra hundar. Matte blev väldigt arg   och Arn förstod just då att han gjort fel men sen kunde han inte hålla sig i alla fall. Arn brukar inte springa iväg till andra hundar...... men agilityn trissar upp honom och så kan det vara så att han upplevde övningarna för svåra. Blev för mycket press kanske jag vet inte! Vi har inte kört agility många gånger och jag tycker han är duktig   som redan klarar så mycket det gör att jag pressar på mer o mer. Nästa gång får vi ta det lite lungare tror jag, så han får bli säker. Det är som sagt bara min analys av det hela.....  

Att det tröttar märks tydligt i alla fall, även efter detta träningspass föll Arn ihop i sängen när vi kom hem.

I morgon kväll startar jag en ny valpkurs. Ska bli spännande!  

Nu är det sovdags,   natti natti!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards