oslagbarearn

Alla inlägg den 11 april 2010

Av Emelie Hörman - 11 april 2010 18:04

Dags att uppdatera här lite kanske, var ett tag sen!

I fredags natt blev jag magsjuk och är inte bra än så helgen har varit väldigt lugn. Tur lille Arn har trädgården att rasta sig i när inte hans matte orkar gå på några längre promenader.

Annars tränar vi på med ettans moment. Har fått till några bra platsliggningar på sistone så jag tror att det börjar lossna. Att Arn förstår att man inte har semester när man ska ligga plats! Dom övriga momenten tycker jag egentligen han kan ganska bra, vi har inte tior i allt men det bör i alla fall kunna räcka till ett första pris och det är det som är viktigt för mej. Visst är det roligt med höga poäng men det tar vi i dom högre klasserna. Nu ska det bara vara roligt!

Folke har varit här lite av och till så nån mer cykling har vi inte fått till. Jag en cykel och två hundar känns inte som nån lyckad kombination!

Sen grunnar jag fram och tillbaks hur vi ska göra med brukset. Tyvärr tror jag inte att min kropp kommer att palla så mycket tid som det krävs i skogen i form av träning. Det är ju så kul att vara ute i skogen och lägga spår men jag vet hur jag mår efter en sån dag, tvyärr. Naturligtvis ska Arn få spåra för det gillar han men det får bli när jag känner mej ok och kanske inte så långa spår. Kanske skulle jag kunna låta honom frispåra för att spara mig själv? Vi får se hur det blir, våren och sommaren kommer vi i vart fall lägga krutet på lydnaden.


Önskar er alla en bra vecka!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards