oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 15 januari 2010

DATAJOBB

Av Emelie Hörman - 15 januari 2010 23:22

Så mycket bloggande har det inte blivit den sista tiden! Beror på att jag ägnar kvällarna åt att bygga min egen hemsida helt från grunden, utan mallar och diverse program. HTML och CSS är inte helt lätta språk att förstå sig på....   till min hjälp har jag i alla fall en bok som innehåller det mesta man behöver veta. Tanken är nog att man ska läsa boken först och sen börja med sidan, så har jag dock inte gjort. Utan jag läser lite här och lite där och slår upp allt eftersom jag behöver info. Tur jag har min envishet! När sidan är klar törs jag inte sia om just nu. Eftersom jag bygger en ny så kommer den gamla inte uppdateras särskilt mycket, utan jag skriver här i bloggen så länge.

Hundträning har det i alla fall blivit. Har ju en BC kille som faktiskt kräver att det ska ske saker! Men man kan dock märka att han förändrats en del, blivit lite lugnare (kan koppla av o slappa) mer fokus på mig och bättre koncentration. Idag var vi till klubben och träffade Lena och en ny medlem i Kumla BK, Monica. Hon har 3 Briarder och kommer från Norge. Lydnadsträning i klubbstugan blev det eftersom Lenas Hille är justerad och går med bandage och strumpa. Arn fick träna på skall, hitta position och kryp. Skallet finns mycket kvar att jobba på men det är på G. Hitta position utan min hjälp är ibland lite svårt men vi jobbar på det. Krypet idag var inte alls så bra som det har varit. Måste ha berott på att Lena tittade på oss!   

Bortförklaringar får man ju inte ha men förklaringar måste väl ändå vara tillåtna? Skämt o sido, det var lite störigt idag att träna inne med för Arn två STORA störningar Lena och Hille, båda som han tycker så mycket om.

På våra promenader jobbar vi en del med framförgåendet och att springa fort ut från mig. Framförgåendet funkar nu några meter. Har lagt på stanna och han stannar för det mesta rakt och fint utan att vända sig mot mig. Bra!  

Nu ska vi fortsätta och lägga fokus på lydnadsklass 1 och appellmomenten så vi kan ge oss ut och tävla i mars/april.

 

Önskar er alla en trevlig helg!

 
 
lena

lena

16 januari 2010 11:37

Åh han va så duktig "lilla" Arn. Ja vi är ju en stor störning för honom. Men som sagt han har ju blivit mer harmonisk i eran träning :) Kommer att bli super.

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards