oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 17 januari 2010

LIGG

Av Emelie Hörman - 17 januari 2010 22:45

Idag agilityträning eftersom det är söndag.Monica från min valpkurs var med för första gången, dock inte med sin valp utan sin vuxna hund.

Arn skötte sig både bra och dåligt. Vi tar det som var bra först!  När vi tränade gungan så kom Arn på den smarta idén att lägga sig ner på gungan när den far i backen. Han har fortfarande lite svårt att hålla balansen. Och då är det väl ganska smart att lägga sig ner istället för att åka av. Kanske kommer även kontaktfältet att sitta bättre på sikt?  (eftersom han hejdar sig där) Hoppning blev det förståss oxå och där gick det riktigt bra. Full fart framåt! Idag fick Arn prova på den platta tunneln. Lite läskigt tyckte Arn,  så jag fick hålla upp släpet lite. Kanske inte helt optimalt att träna platt tunneln just nu eftersom den är ganska hård pga kylan..... men, men.

Så det mindre bra.... Arn kan inte hålla sig från att springa till andra hundar, svårast att låta bli är det när nån annan hund springer fort. Men, idag undvek han i alla fall att springa ända fram. Han vet så väl att han inte får...... men ibland går det bara inte!  Är dock inte så värst bekymrad med mera träning kommer han att lägga av med detta ofog det är jag ganska övertygad om.

I morgon är det dags för valpkurs igen. Då får vi se om alla kommer eller om jag skrämde bort nån stackare förra gången?!  Jag kan nog uppfattas som ganska bestämd......... och ibland kan det bli ett ganska hårt uppvaknande när en del måste inse att deras söta lilla valp inte är nåt litet spädbarn. För att inte tala om när en del tror att deras valp hör dåligt! Skämt o sido, som instruktör försöker jag vara uppmuntrande, ibland lugnande (det gör inget att deras hund beter sig), bjuda på mig själv, berätta om egna misstag, försöka få deltagarna att tänka själva.   Nu kanske jag inte alls uppfattas så.... men det är i alla fall min ambition!

Men just nu är min ambition att sova! Sov så gott allesammans.

 
 
Ylva

Ylva

17 januari 2010 23:20

Moa tar det som en agilitykomplimang - att han är en av de snabbspringande. ;)
jag tror nog dina kursare hänger kvar. De skall vara glada över en så duktig instruktör.

http://hagstedt.nu

 
Jeanette  & Valter

Jeanette & Valter

18 januari 2010 06:31

Känner igen det där...svårt med springande lekande hundar ;) Måste ju va i händelsernas centrum ...kan ju missa nått annars. Fatta jag rätt? Finns det mer Briarder i krokarna :) ......Tror också du slipper va själv på valpkursen i kväll, så lättskrämda är dom nog inte =) Ha det gott/ Jeanette & Valter

http://valterbriard.webs.com

 
lena

lena

18 januari 2010 17:48

Inte skräms väl du??????
Jag som trodde att han bara tyckte om MEJ, men där ser man, finns fler som är poppis :)

http://www.123minsida.se/HILLE-LENA

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards