oslagbarearn

Alla inlägg den 8 februari 2010

Av Emelie Hörman - 8 februari 2010 14:10

Ja, jag bara undrar hur ska man hinna med en racerhund på agilityplan? Arn är så himla snabb.... spelar ingen roll hur mycket försprång jag har han är på några sekunder om mej. Måste man vara sprinter själv kanske? Hur som helst kul har vi! Sen tillhör väl inte jag dom supersnabba och jag vet med mej att jag har ganska taskig kordinationsförmåga. Bävar redan för bakom och för att inte tala om framförbyten. HUA!! Jag kommer slå ihjäl mig!

Några korta små pass lydnad har vi kört dom senaste dagarna. Jobbat vidare med framförgåendet och det börjar arta sig. Liknar ett moment faktiskt! Något som vi behöver jobba mer med är läggande o ställande under gång. Dels är det längesen vi tränade det och dels är dessa två lite för svajiga. Blandas ibland av herr Arn! Så där måste vi nog gå tillbaks i träningen så vi får upp säkerheten ordentligt. Egentligen borde vi nog jobba med sättande under gång också när vi ändå håller på.

Ylwa med Arns syster  ska troligen tävla lydnadsettan i Hällefors i början av maj och då funderar jag på att anmäla oss oxå. Alt. chansa på någon i april och hoppas det inte krockar med tävlingsledarutbildningen. 30 maj är jag inne på att göra MH i Filipstad för då ska systern också göra det. Och sen var det ju en appell tävling spår också är tanken men har inte kollat ut någon ännu.

Sen har jag glömt att berätta, i slutet av augusti sticker vi till världens ände igen, läs Norge o Evje. Inbjunden av Jeanette att komma och hälsa på och så ska vi gå en helgkurs för Hege med Kornvallarens Gustav Vasa. Hege kom på 3:e plats i Norska mästerskapen i lydnad 2009 med Gustav. Ska bli spännande med kurs för Hege och att få se Evje om sommaren oxå. Tror det är väldigt vackert där med allt vatten runt omkring.

Ikväll dags för valpkurs igen! Inkallning och sitt stanna kvar blir det bla. träna på för dom som liven.

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards