oslagbarearn

Alla inlägg den 28 februari 2010

Av Emelie Hörman - 28 februari 2010 22:34

Ja, vi tränar på.... både den ena och det andra blir det! Vi jobbar både med lydnadsmoment och en del trix. Just nu försöker jag lära Arn att gå på framtassarna alltså som vårt gå på händerna. Har kommit så långt att han kan backa upp i trappen och i soffan. Nu tänker jag mig att jag på nåt sätt måste få honom att börja försöka balansera. Blir kanske inte så lätt, vi får se!

I fredags eftermiddag var jag, Lena, Monica, Pernilla, Karin och Maarit till Karlskoga och tränade i Ah hallen. Denna gång tränade vi i två grupper så vi fick till lite extra bra störning. På filmen nedan kan du se Arn gå fritt följ medans Lena och Hille tränar i andra delen av hallen. Hade varit helt otänkbart att få Arn att koncentrera sig på mig med dom så nära för bara ett par månader sedan. Men, se nu går det rätt hyfsat!

Just nu har vi Folkis på besök och även han har fått träna lite. Han är lätt att motivera, kan nästan dö för en liten Frolic bit och mitt kök är fullt i dregel efter ett pass med honom.

I morgon kväll är det avslutning på valpkurs som jag haft. Redan! Tänk va tiden går fort när man har roligt! Nästa kurs som jag ska ha blir troligen en kurs i trix och cirkuskonster. Ska bli så spännande!

 

Avslutar med en film:

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards