oslagbarearn

Alla inlägg den 1 december 2009

Av Emelie Hörman - 1 december 2009 11:53

är det idag. Solen lyser! Härligt! Det enda negativa med den lysande solen är att jag ser att fönstern behöver putsas och golvet dammsugas.

Egentligen inget särskilt att berätta om vår träning. Det går framåt! Just nu känns det faktiskt som han verkligen kan momenten i ettan, dock behöver vi träna mer på platsen. Den är inte klar ännu och det som nu behöver tränas är med andra hundar nära och slutligen en färdig plats. Ska även lägga mycket krut på framförgåendet och budföringen, så vi har appellen klar till våren.

Arn har förändrast en del till sättet om det beror på kastrationen, min träning eller om han helt enkelt vuxit till sig vet jag inte. Han har blivit mer nära och bjuder på mycket kontakt även när vi bara går promenad. Bjuder även en del på fotgående i hopp om att en gobit ska trilla ner vilket det förståss gör ibland. Hmmm, svårt att föklara men ändrat sig har han i alla fall gjort. Upplever honom som mer lätt jobbad helt enkelt!

Igår kväll promenad tillsammans med mina gamla vardagslydnadskursare. Vi trotsade regnet och gick en sväng i Kumla. Efteråt bjöd Rigmor på fika. GOTT!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards