oslagbarearn

Alla inlägg den 13 december 2009

Av Emelie Hörman - 13 december 2009 19:14

Eftermiddagen har vi tillbringat i Sickelsta ridhus, där vi har tränat lite agility. Arn verkar tycka det är himla kul! Körde bara lite enkla hoppkombinationer och tunnel. Jag kan inte särskilt mycket om agility så det blir ju lite som det blir. Att det inte alla gånger blev som jag tänkt berodde förmodlingen på att jag gav fel signaler eller var felplacerad skulle jag tro.

Att bara sitta och titta fick Arn också träna på. Inte så lätt! Han höll sig visserligen stilla men det kom ganska mycket ljud från honom. Nu var ju inte hundrarna runt oss direkt jätte tysta så då får man kanske köpa ett och annat ljud.

Sen så har vi fortsatt med våra trix och lite andra pysselövningar. Har lärt Arn att buga. Var ganska svårt till en början för han ville bara lägga sig men till slut fick vi till det. Har även jobbat vidare med att när jag intar "militärställning" ska Arn utan komando komma in i utgångställning. Funkar bättre och bättre! Det ska som sagt bli signalen för att "nu kör vi".

I morgon blir det lydnad med träningsgruppen på förmiddagen.

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards