oslagbarearn

Alla inlägg den 3 december 2009

Av Emelie Hörman - 3 december 2009 20:45

På förmiddagen åkte vi upp till stugan och gick en härlig skogsprommis. Så skönt!

Ikväll klubben, först träning och sen möte. Idag tränade vi rutan, framförgående och FF. Testade även att backa fot och se nu har det låssnat! Mycket fin backande vid sidan, inga hopp elller skutt utåt. Rutan och framförgåendet har vi ju precis börjat med så det är på nybörjarstadiet. Fast både med rutan och framförgåendet börjar han få förståelse för vad han ska göra. Bara att jobba vidare!

Nu ska vi ta tag i krypet också. Funderar lite på att lära honom att backa bakåt först. Jag vet att Anette med Cider gjorde så och hon har ju fått till ett väldigt fint kryp. Sen är det ju många hundar som "skenar" när dom kryper om man istället får till bakåt tänket, då bör tempot bli lugnare. Ska i alla fall testa lite!

Har redan funderat ut ett nyårslöfte också. Det blir att skriva träningsdagbok och att planera vår träning bättre. Sen ska vi även sätta upp kortsiktiga och långsiktiga mål med vårt tränande. Låter bra va? Gäller bara att jag lyckas hålla det oxå!


Sådär då har vi klarat av vårt första steg backakryp! Var inte så svårt, som jag trodde det skulle vara att få till! Hmm, jag tror det är melodin för momentet. Först lite bakåt sen lite framåt osv.


Är bara så himla nöjd med min Arn!


Grattis till Jaffa som fått en kull valpar (6 st tror jag?) på Kronbacken:


 


Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards