oslagbarearn

Alla inlägg den 10 december 2009

Av Emelie Hörman - 10 december 2009 21:43

Ja, Arn han har förändrats och då enbart positivt. Personligen tror jag att de har med kastrationen att göra, förändringarna kom ju efter att den blivit gjord. Han har som jag skrivit tidigare blivit mer harmonisk och även mer intresserad av mig. Nu hägrar ju inte dofterna lika mycket! Nu kan han på våra promenader själv bjuda upp till en stunds fotgående. Härligt!

Igår var vi klubben och tränade, blev ett ganska långt pass. Vi jobbade med alla ettans moment utom apportering och så tränade vi rutan. Rutan är svår tycker Arn av nån anledning. Vet inte vad jag gjort för fel? Nåt måste det ju vara, eftersom han inte förstår riktigt vad jag vill. Testade med musmatta denna gång. Vad gjorde han, jo han hoppade över musmattan och stannade. Hmmmm..... Leksak har vi kört förut men det funkar inte så bra tycker jag. Han stannar och väntar på mitt Jippi, som betyder varsegod att ta extern belöning för honom. Kanske blandar han ihop på nåt vis. Det gör att han ibland stannar innan rutan, för att se om det kanske var rätt. Tips emottages tacksamt!

Igår fick vi även till en nästan riktig platsliggning, jag hade lite längre mellanrum än det ska vara mellan Arn och Kjellvar och så gick jag inte ut på fullt avstånd heller. Tre hundar var vi och Arn fick ligga ute på en kant. Mycket bättre än tidigare, betydligt lugnare. Bara något litet pip. Nu låg han i och för sig på en känd plats och med hundar som han känner igen, så det hjälpte säkert till men nånstans måste vi ju börja. Det kommer bli bra när han förstår uppgiften till fullo!

Väldigt nöjd med gårdagens träning!

Idag på förmiddagen åkte vi till Hultsjön och gick en prommis. Härligt att få springa omkring lös och ledig hälsar Arn. Tog en massa bilder, men dom kommer en annan dag. Badade gjorde förståss Arn men inga längre stunder, måste ju vara bra kallt.

Upp ska vi tidigt i morgon bitti, har tid hos veterinären för höft och armbågsröntgen. Lite pirrigt känns det allt i min mage!

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards