oslagbarearn

Direktlänk till inlägg 2 februari 2010

LYDNAD

Av Emelie Hörman - 2 februari 2010 22:43

Idag på förmiddagen blev det en sväng till klubben men inte så mycket träning för vår del, hade så himla ont i ryggen. Men ett litet pass blev det och då mest grunder, backa, snurra på pallen och komma i position.

På eftermiddagen tog vi oss en långrunda till Zooaffären för att kolla om den nya selen kommit, det hade den inte. Blev istället några ben och en ny leksak till Arn i inköpspåsen. Arn tycker det är väldigt spännande där inne i affären massor av gott och massor av lukter.

Nu ikväll har jag mått lite bättre så det blev ett pass lydnad i köket. FF nära skåpsluckorna så Arn fick jobba med att hålla sin position, backa, buga och fjärren gjorde vi också. Fjärren är jag inte helt nöjd med, han gör en LITEN förflyttning med bakbena framåt. Som sagt den är pytteliten men finns dock där! Hmmm, får fundera lite hur vi ska komma till rätta med det. Annars en mycket härlig och skön attityd genom hela passet. Arn ville bara jobba mer o mer!

Så har jag ÄNTLIGEN kommit på vad jag ska använda för felsignal. Jag har ju hittills kört med "tokitok" men det har aldrig känts helt rätt.Men nu har jag kommit på att jag ska säga missförstånd när det blir fel. Tokitok gick han ju igång på, var ingen felsignal direkt. Vill ju att han ska få en förståelse för att nu blev det fel och vi provar igen. För mig är det viktigt att ordet känns rätt, att det blir rätt tonfall osv.

Morgondagen ska mestadels ägnas åt målning av tak i rummet som jag håller på och fixar till lite.

 

Nu väntar sängen på oss! Sov gott allesammans!

 
 
Åsa

Åsa

2 februari 2010 23:05

Jag använde/använder mycket omväntlockande i fjärren, är nära för att verkligen underlätta i skiftet och sen kan man backa och störa åt alla möjliga och verkligen jobba upp förståelsen för att tassarna ska vara still. Sen flyttar jag bakåt mer och mer i själva skiftet. Förutsätter ju förstås att han kan omväntlockande i lättare situationer.
Härlig film förresten! Vi ses.

http://www.soltorp.com

 
Ylva

Ylva

4 februari 2010 14:31

Stackare. Är du bättre i ryggen nu?

Svårt med vad saker och ting skall heta. Man skall ju liksom lyckas få det rätt när man skall prata med hunden sedan också. Jag tränar just nu fotgående på båda sidor med fyra olika ingångar med Movitz och har bara lyckas att, för mig själv, namnge två av ingångarna.

http://hagstedt.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emelie Hörman - 21 januari 2011 09:11

Vi har flyttat! Klicka på länken för att komma till vår nya sida.   FRITT FÖLJ ...

Av Emelie Hörman - 19 januari 2011 09:27

Igår kväll hade vi föreläsning med Maria Brandel (fd Hagstörm) på klubben. Temat var från Valp till stjärna som också hennes senaste bok heter. En otroligt intressant och framför allt inspirerande föreläsning! Vi fick bla tips på att lära våra hund...

Av Emelie Hörman - 16 januari 2011 12:46

Några bilder från gårdagens skyddsträning:             ...

Av Emelie Hörman - 15 januari 2011 10:10

Igår kom äntligen sparken hem som jag beställt! Efter att ha hämtat den stack vi direkt upp till stugan för en provtur. Jisses va det gick! Arn tyckte det var superkul! Jag har köpt en "Ljusdalsspark" som har den fördelen att den är ihopfällbar vil...

Av Emelie Hörman - 4 januari 2011 11:39

Efter dagens träningspass har jag bestämt att vi ska börja om med rutan. Arn är inte alls säker på den och då känns det helt fel att jobba vidare. Det blir helt enkelt fel lite för många gånger! Alt. dåligt tempo ut vilket är en tydligt tecken på att...

Presentation


Hundträningsgalen tjej.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Hur många timmar i veckan tränar du hund? ( i genomsnitt)
 14 timmar eller mer
 10 -14 timmar
 7 - 10 timmar
 3 -7 timmar
 1-2 timmar

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards